maandag 3 mei 2010

Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx installed

Gisteren heb ik de nieuwste versie van Ubuntu (de 10.04 LTS) geinstalleerd op mijn desktop ("oude" p4). Na zo'n 45 minuten stond het nieuwe OS erop, geinstalleerd met behoud van de /home map (wat is dat toch een handige optie, scheelt me weer heel wat data overpompen). Mijn eerste indruk is perfect!!! Mijn ipod wordt herkent, ik kan er ook muziek op zetten via Rhythmbox. Ook werkt gwibber een stuk sneller en stabieler dan bij mijn vorige ubuntu installs. Het uiterlijk van deze versie is ook weer prachtig en met de komst van een echte movie editor (pitive) heb ik windows steeds minder nodig!! Voor meer info over de nieuwe features van deze LTS versie kijk je op deze link: http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/1004features

Hier is de LTS versie te downloaden

heel veel plezier met deze fantastische Ubuntu distro!!

2 opmerkingen:

  1. Leuke en korte impressie! Wat houdt je nog bij Windhoos? Ben al ruim een jaar helemaal over. Laptop van dochter biedt me de mogelijkheid voor een Windows-omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben al ruim 2 jaar over op ubuntu! gebruikte mijn werk laptop nog voor videobewerking en itunes...dat laatse is nu over en het videobewerken ben ik aan het testen, nu met openshot

    dank voor je reactie!!

    BeantwoordenVerwijderen