donderdag 12 juni 2008

Mini-Ubuntu

Vandaag maar eens verder gegaan met de mini-distro's vanuit een commandline systeem. Zoals al in eerdere posts is beschreven heb ik een commandline systeem met Icewm en rox-filer. Ik heb hier nu een mini-ubuntu van gemaakt door de volgende paketten toe te voegen:

sudo apt-get install ubuntu-minimal gnome-core gnome-applets
gnome-applets-data gnome-control-center gnome-mount
gnome-netstatus-applet gnome-panel gnome-panel-data


Bij het inloggen kan ik nu ook kiezen voor gnome. Deze mini-ubuntu draait op 128mb ram in Virtualbox (VB draait op wxp pro). Dit is het resultaat: (1024x768 afbeelding)

3 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of je ook overweg kan
    met Minix3 ook een hele kleine Unix/linux
    Dit moet een uitdaging voor je zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze mini interesseert mij zeer voor mijn Laptop.
    Kun je daar ook kiezen voor de NL taal.
    En waar kan ik die mini ubuntu downloaden.
    En hoe zit het met de updates ?
    Groet Tom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beste wandarooze,

    kan ja, je kunt ook taalpaketten installeren, kijk ff op het forum bij de posts van Woteb. Ook heb ik de update-manager geinstalleerd, het is gewoon ubuntu maar dan in commanline systeem met alleen die paketten die je zelf wil keizen.

    succes
    idzme

    BeantwoordenVerwijderen