vrijdag 2 oktober 2009

Kubuntu 9.04 vs Ubuntu 9.04 in het NL!

ja, zoals de titel al zegt...we gaan gewoon verder in het Nederlands...makkelijker, sneller en voor iedereen duidelijker denk ik. Kort samengevat voor diegene die mijn (niet foutloze en veel te snel getypte) engelse stuk niet hebben kunnen ontcijferen:
Zoals zo vaak was ik begonnen met sudo-apt get install kubuntu-desktop in te geven in mijn gnome pctje. En iedere keer wanneer ik KDE opstart denk ik WAUW dit ziet er super gelikt uit, en dat klopt...KDE ziet er echt super mooi uit! Na een week of twee met kde gewerkt te hebben komen de twijfels...nautilus is toch handiger dan Dolphin....en de menu opbouw is toch wel overzichtelijker bij gnome....

en dan, zoals vaker is gebeurd toch maar weer de ubuntu cd erin (wat gaat die installatie toch handig) opnieuw installeren van ubuntu 9.04 met behoud van de /home map en voila....nieuwe clean ubuntu Gnome install :-)

en dan gebeurd datgene wat voor mij duidelijk maakt dat GNOME het is voor mij:
Na het inloggen in dat mooie nieuwe ubuntu inlog scherm, start de GNOME desktop op.....
aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh........een zucht van verlichting is te horen van achter mijn pc, de rust van GNOME is toch wat ik zoek...duidelijke structuur, gene drukke widgets, hoe mooi ze ook zijn...pidgin, Nautilus en ook thunderbird en firefox zien er beter uit in GNOME.

dus KDE is mooi, maar haalt het voor mij niet bij GNOME :-)
screenshot van mijn desktop
groeten Idzme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten