donderdag 10 juli 2008

Fluxbuntu (Fluxbox)

Vandaag weer eens een nieuwe distro geprobeerd, fluxbuntu. na eerst in DSL (Damn Small Linux) al eens te hebben gespeeld met Fluxbox wilde ik wel eens naar een ubuntu-kloon kijken met Fluxbox. Toch moet ik wel zeggen dat het wel even wennen is, Fluxbox, zeker als je Gnome, icewm etc gewend bent (met een start-knop). Maar goed, feit is wel dat Fluxbox erg snel is, en dat hoort natuurlijk bij een mini-distro.

Het grote voordeel van Fluxbuntu, boven bijvoorbeeld DSL is dat Fluxbuntu werkt met Rox-filer als bestandsbeheerder. Dit was ik natuurlijk gewend van de mini-xubuntu install dus dat maakt het plaatsen van icoontjes op de desktop een stuk eenvoudiger (als je weet hoe dat werkt met Rox natuurlijk. Fluxbuntu komt standaard met een heleboel thema's, maar dat heeft met name te maken met het uiterlijk van de menus, de icoontje sblijven hetzelfde. Tot op dit moment is dit niet mijn favoriete mini-distro, en dat komt vooral door Fluxbox. Het is niet meer zo onhandig als in het begin, maar icewm en xfce hebben denk ik toch mijn voorkeur. Maar zeker geen slechte distro, met name ook omdat het ubuntu-pakketbeheer in deze distro is opgenomen!

[wp_caption id="" align="aligncenter" width="514" caption="fluxbuntu"]fluxbuntu[/wp_caption]

l

Geen opmerkingen:

Een reactie posten