maandag 28 juli 2008

Sylpheed, Leightweight E-mail Client

Natuurlijk is het leuk om een mini-distro op je pc te zetten, maar daar heb je natuurlijk ook wel mini-programma's voor nodig. Vandaar deze start met een review over het programma Sylpheed, een lichtgewicht vervanger voor bijvoorbeeld evolution of Thunderbird (mozilla). Wanneer je Sylpheed installeert via de terminal (via: sudo apt-get install sylpheed) zul je zien dat het pakket wat wordt opgehaald klein is, zo'n 1548 KB. Sylpheed ziet erwat minder gelitk uit dan de bekende email clients maar werkt (naar mijn wensen en eisen) prima. Zeker de moeite waard om eens te bekijken. Voor de verschillende screenshots van Sylpheed kun je kijken op de screenshot afdeling van de sylpheed website. Natuurlijk zal ik ook hier een screenshot plaatsen:

[caption id="" align="alignnone" width="482" caption="Sylpheed Main Window"][/caption]

KLik hier voor een grote afbeelding!



Funtionaliteit

Sylpheed beschikt over de meeste basale functionaliteieten voor een mailclient:

-adresboek

-filtermogelijkheden

-aanmaken van persoonlijke mappen

-signatures

etc.

Voor alle features kijk hier.

Het moet gezegd, het is een erg basic clientmet een GUI, maar ik gebruik Sylpheed altijd in mijn mini-distro's. Sylpheed is klein, snel en het doet wat het moet doen: mail ontvangen en verzenden.

groeten,

Idzme

3 opmerkingen:

  1. Is dat ook met een NL talen pakketje te krijgen ?.
    A ja leuke en informatieve Website.
    Staat in mijn Bladwijzers.
    Groeten Tom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weet ik niet, gebruik altijd de engelse versie. Kan op google even niet zo snel iets vinden.

    succes, en bedankt voor het compliment!

    gr idzme

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan ik ook de adresboek van Sylpheed exporteren.
    Wnt ik ben al een paar alles kwijt geraakt.

    Groeten Hendrik

    BeantwoordenVerwijderen