zaterdag 26 juli 2008

Slitaz - Mini distro van 25 MB!!

Via de zoekterm op Google: linux-mini kwam ik op een site terecht die schreef over de distro: Slitaz. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar de recensie op distrowatch.com maakte mij wel heel erg nieuwsgierig. Dus ik naar de site van slitaz gegaan en daar de iso van slechts 25 MB gedownload. Ongeloofelijk, dat is de helft van DSL!!

Maar goed, iso gedownload en gestart in virtualbox. Ziet er prima uit met opvalledn veel programma's geinstalleerd. Het enige probleem wat ik heb is de HD install. Ik kan via gparted een ext2 partitie aanmaken, daarna de installer starten, maar deze blijft hangen bij 50% van de install. Heel vervelend, maar ik krijg het in virtualboz niet geinstalleerd. Wellicht dat iemand anders dit voor mekaar krijgt?

Screenshots:

KLik hier voor een grote afbeelding, en hier voor meer screenshots.

Zeker de moeite waard om eens naar te kijken, ziet er in ieder geval een stuk mooier  uit dan DSL (maar dsl blijft mijn favorite Mini!!)

idzme

4 opmerkingen:

  1. Leuke distro maar hoe krijg je een netwerk verbinding??
    ben heel de dag al bezig geen contakt wat ik ook invul
    Laat staan dat ik het niet voor elkaar krijg hem te installen!!!
    M.v.g.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog niet getest, heb hem draaien in virtualbox, neemt dus de instellingen over van de host.
    Als ik erachter ben post ik het hier wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de oplossing heb ik al een netwerk kaart er bij zetten bedankt voor de moeite!!
    M.v.g.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. we gaan het proberen

    BeantwoordenVerwijderen