maandag 26 mei 2008

Mini-distro's: Tinyme

Vandaag de nieuwste release geïnstalleerd van Tinyme, in Virtualbox. Tinyme is een PCLinuxOS-based mini-distributie. Handig voor installatie op oudere pc's. Het is een live-cd met een HD install optie. Erg gemakkelijk, compleet en heel snel. Ik heb het hier getest op een virtuele PC met een RAM van 128 MB. Tinyme komt met synaptic en is daardoor heel makkelijk met programma's uit te breiden. Wel na installatie even $su ingeven (en daarna je root password) en dan apt-get update en apt-get upgrade doen.



Voor een grotere foto: klik hier

Binnenkort zal ik meer screenshots op deze weblog zetten.

Groeten,

Idzme

5 opmerkingen:

  1. Die ziet er echt zo strak uit, zeker voor een mini-distro. Een mooi wallpapertje, een leuk thema en een mooie set iconen doen toch blijkbaar wel wat. :)

    Ik begrijp dus dat TinyMe geen desktop environment gebruikt maar alleen OpenBox als window manager?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klopt, dit is echt een goede tegenhanger van Puppy Linux, maar door apt-get veel makkelijker uit te breiden!! echt een aanrader!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat vind ik ook erg belangrijk; het installeren met van die eigen soort pakketten of modules werkt niet echt heel soepel en het aanbod is vaak klein. Gewoon een pakket-management-systeem is dan wel handig. In DSL kun je dat trouwens ook aanzetten! (het is me alleen nog niet gelukt)

    Ik word nu trouwens wel nieuwsgierig naar Mandriva: TinyMe is (via PClinuxOS) gebaseerd op Mandriva, en MCNlive (interessant voor USB-installatie) ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt toch ook gewoon sudo apt-get doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk dat gezoek naar o.a. de mini`s
    onlangs ook begonnen met het installeren van een mini.
    daarbij heb ik dacht ik via uw informatie of via het ubuntu/forum een site gezien waar je van mini/xubuntu / mini/kubuntu enz. kon schakelen.
    ik kan deze site niet meer vinden.
    Kun je helpen, ik zou erg dankbaar zijn.
    De reden van de vraag is dat bij het veranderen naar Kubuntu ik ale informatie ben kwijtgeraakt ,ook alle shortcuts naar deze site in firefox.

    Hans Minekus

    BeantwoordenVerwijderen